Andrés Payà Rico
Professor Titular d’Universitat. Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació. Universitat de València.
Les seues principals línies de recerca giren al voltant de l’estudi del patrimoni educatiu, l’activitat lúdica educativa, la història de l’escola i de l’educació. Entre altres, destaquen per al grup GEHTID les seues aportacions sobre la interdependència entre els grups socials que assagen pràctiques de renovació i aquells que aposten per la renovació social i democràtica.
Actualment és investigador principal del projecte estatal “Connecting History of Education. Redes internacionales, producción científica y difusión global (CHE)” (PID2019-105328GB-I00). És també consultor d’Història de l’Educació Social a la Universitat Oberta de Catalunya.
Paraules clau |
educació, renovació pedagògica, joc, infància, educació social, innovació.
Selecció de publicacions |
& Jaume Bantulà: Jugar. Un derecho de la infancia, Editorial Graó, 2019.
& José Luis Hernández: “Other social actors involved in Brazil’s ‘Long ’68’ in the midst of the violence. Public-sphere representations of the Catholic Church’s discourse and actions in solidarity with student agitators”, History of education & children’s literature, 14-2 (2019), pp. 21-53.
& Santiago Mengual (eds.): Videogames for Teachers. From Research To Action, Mc Graw Hill, 2019.
& José Luis Hernández, Antonella Cagnolati, Sara González i Sergio Valero (eds.): Globalizing the student rebellion in the long ’68, FahrenHouse, 2018.
& Alejandro Mayordomo (eds.): Pedagogia. Pensament, política i pràctica. Lectures històriques en la societat valenciana contemporània, Tirant lo Blanch, 2018.
“Infancia y exilio. Historias de vida de los niños de la guerra civil española en Bélgica”, História da Educaçâo, 22-55 (2018).
& Santiago Mengual: “Open educational resources: impact and outcomes. The essence of openknowledge and its social contribution”, Education policy analysis archives, Vol. 26, 119 (2018).
& Sara González: “Ciencia y género: investigadoras en formación a finales del franquismo”. Feminismo/s, 29 (2017), pp. 173-200.
& Xavier, Motilla: “Web 2.0, social networks and the history of education in Spain: creating a scientific collaborative space”, History of education & children’s literature, 11-1 (2016), pp. 249-263.
La actividad lúdica en la historia de la educación española contemporánea, Valencia, PUV, 2008
1324395 | 56682823700 | 0000-0001-7646-4539 |