Luz Sanfeliu Gimeno
Aquesta investigadora s’encarregarà d’analitzar les formes de sociabilitat desenvolupades per les diferents organitzacions femenines i feministes entre 1919 i 1931. Luz Sanfeliu s’encarregarà d’analitzar les vies formals i informals que l’educació de les dones va obrir a la participació cívica i política en un contexte de modernitat i emergència de societat de mases.
Luz Sanfeliu Gimeno és professora titular del departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València i integrant de l’Institut Universitari d’Estudis de la Dona de la dita Universitat. Les seves investigacions han abordat distintes temàtiques com la construcció de les identitats femenines en la cultura política republicana, la història de l’educació de les dones en el republicanisme i en l’associacionisme feminista o la construcció històrica de les sexualitats femenines no normatives.
5 publicacions destacades i recents:
Luz SANFELIU: “Unión Republicana Femenina. Una escuela de formación cívica (1931-1933)”, en Ana AGUADO, Elena HERNÁNDEZ i Teresa ORTEGA (eds.): Mujeres, Dones, Mulleres, Emakumeak. Estudios sobre la Historia del Género y de las Mujeres en España, Madrid, Cátedra, 2019.
Luz SANFELIU: “Aules i experiències educatives en temps de guerra”, en Carmen AGULLÓ: Educar en Temps de Guerra, València, Tirant lo Blanch, 2018.
Luz SANFELIU: “Educación superior femenina y nuevas conformaciones identitarias: La Juventud Universitaria Femenina (1923-1930)”, Historia Contemporánea, 55 (2017), pp. 547-573.
Luz SANFELIU: “Educar para la Democracia. Asociacionismo feminista y sociabilidad instructiva para las mujeres y jóvenes durante la Segunda República”, en Antonella CAGNOLATI i Antonio Francisco CANALES (eds.): Women’s Education in Southern Europe: Historical Perspectives (19th-20th Centuries), Roma, Aracne, 2017.
Ana AGUADO i Luz SANFELIU: “Juventud, socialismo y compromiso político femenino: entre el asociacionismo y la militancia (1906-1931)”, Ayer, 100 (2016), pp. 47-72.